Filmski dnevnik MARCELA STEFANCICA jr. [35]


To Wong Foo, Thanks for Everything!Julie Newmar



1995, Beeban Kidron


Julie Newmar, kraljica pustinje: samo muskarac zna sto zeli zena



Jap, tek kad si muskarac natakne haljinu i visoke pete, osjeti kako je kad si u zenskoj kozi - muskarac mora postati zenska ako zeli voljeti zenu.

Danas: tri njujorska transvestita, zapravo dvije drag queens (Patrick Swayze & Wesley Snipes ) i boy in dress (John Leguizamo), zapute se u Los Angeles gdje se treba odrzati nesto kao Takmicenje za Miss americkih transvestita (Drag Queen of America). I kao da su upravo izasli iz kina u kojem su vrtili Priscillu, kraljicu pustinje, film o tri australska transvestita koji na turneju po australskoj provinciji krenu autobusom, najprije se zapitaju: Khm, da uzmemo autobus? Zato sto niti jedan autobus nije dovoljno dobar da bi se takmicio s Priscillom, uzmu auto. Cadillac, godiste 67.

Film Thanks for Everything! Julie Newmar, kombinacija transvestitske farse, post-hippijevske odisejade i estradnog anti-westerna, izgleda kao djevica koja 1967. zbog seksualne euforije ne zna vise kojega je spola, da, kao politicki korektni hipi. Sezdesete izgledaju kao raj za transvestite i sve ostale dandanasnje seksualne autsajdere, vise ili manje optuzenike zbog atentata na seksualno "zdravlje" i temelje patrijarhata. U sezdesetima si mogao biti seksualno ekscesan a da ne fases aids, zar ne (heh, pogledajte si nekad Forresta Gumpa ako zelite znati kad se je "stvarno" rodio aids). Transvestiti se potom zapute na put koji ih vodi od Istoka na Zapad, oh, kao nekoc u westernima. Spura je ista, uloge - ne samo spolne - obrnute.

Zasto?

Usput serifa, igra ga Sean Penn, musku sovinisticku svinju, koja se odmah poduhvati seksualnog harassmenta, nokautiraju i potom, misleci da je mrtav, odjure dalje, ali auto im se - fuck! - pokvari kod malog, zabacenog, prasnjavog, beznacajnog gradica imenom Snydersville, u kojem zive uglavnom mentalni blizanci onog serifa. Dalje ne mogu, nazad takodjer ne. Zapeli su: sami protiv skepticne, neprijateljske hrpe konzervativnih, zadrtih, patrijarhalnih, sovinistickih domorodaca koji po svojim zenama uglavnom gaze citavim petama. Nista vise: transvestitima sto se tice okolnosti ne preostane drugo nego da gradjane pretvore u izdanak hipijevske, spolno permisivne, transvestitske komune.

Kako postanes transvestit?

Vrlo jednostavno: moras imati ciste misli, moras ignorirati mrznju i mora te voditi ljubav.

Film Hvala za sve, Julie Newmar je storija o tri transvestita koji pokusaju devedesete pretvoriti u sezdesete. Ne pokusavaju izmijeniti ljude - pokusavaju izmijeniti vrijeme!

Istina, kao "strana bica", kojima treba razumijevanje, suosjecanje, ljubav i reforma, nisu shvaceni transvestiti, vec upravo "normalni" stanovnici malog patrijarhalnog gradica, ali nije jasno zasto sam film onda zvuci kao himna ukljucivanju transvestita u patrijarhat. I ako je istina da nas film uci kako politicka sloboda pocinje kod slobodnog izbora spola, zasto onda politicku akciju zamjenjuje putovanjem kroz vrijeme?

Dovraga, tko je ta Julie Newmar, kojoj se zahvaljuje film Hvala za sve, Julie Newmar? Za vase znanje: tri transvestita u nekom baru maznu uokvirenu fotografiju na kojoj pise To Wong Foo, Thanks for Everything! Julie Newmar, i potom je nose sobom kao maskotu.

Julie Newmar ipak nije fiktivna osoba, vec je rijec o seksi brineti koja je prije mnogo godina uhvatila svoj komadic slave, najuocljivije u odlicnom mjuziklu Sedam nevjesta za sedmero brace (1954), u kojem se je zvala jos Newmeyer, i odlicnom westernu MacKennino zlato (1969).

Ako vas jos zanima kako Julie izgleda danas onda zapamtite: Julie Newmar je zenska koja na kraju filma stavlja krunu Chi-Chi, pobjednici Takmicenja za Miss americkih transvestita.


<< + >>

Marcel Stefancicmain page

arkzin switchboard