Filmski dnevnik MARCELA STEFANCICA jr. [35]
|
Almodovar? Stoji. Ali zaboravite na oblacenje, svlacenje, mazanje, preoblacenje i zenske gacice. Maria Paredes igra zensku imenom Leo, koja pod imenom Amanda Gris pise slatke, infarktne, visokonakladne ruzicaste romance. U zivotu je uspjela, ali sam zivot joj se iznenada srusi: brak s oficialom NATO pakta joj padne u vodu, najbolja prijateljica ju prevari, mati i sestra nisu joj utjeha, svoj odlazak najavi cak i njena vjerna domacica. Za dobru mjeru zakaze i kao spisateljica: umjesto predvidjene slatke, infarktne ruzicaste romance napise morbidni, anksiozni roman, koji je s izdavackog stajalista neobjavljiv. Ne preostaje joj drugo nego da ide putevima uspomena i drugarstva te se vrati u La Manchu, svoj rodni kraj, koji je ujedno - gle, gle - i rodni kraj samog Pedra Almodovara, rezisera Cvijeta moje tajne.
Almodovar , uvijek lud za seksom i komedijom, ovoga puta ide u sebe, zelim reci - u Douglasa Sirka, svog vjecnog gurua, preciznije, u Sirkove melodrame u kojoma su se snobizam, klasni elitizam, tugovanje i rahlo satirizirani soap materijal uvijek lijepo rimovali s neprirodnim bojama i artificijelnim dekorom. Ne, Cvijet moje tajne nije tipicna Almodovarova seksualna farsa karaktera, vec melodrama u kojoj glavna junakinja trazi najbolju spolnu polaznu tocku. Leo je tipicna Almodovarova zenska: ako zenska zeli u zivotu uspjeti, onda mora zatajiti svoj identitet. Nitko ne zna da je Amanda Gris u stvarnosti Leo. I nitko ne zna da je Leo u stvarnosti Amanda Gris.
Oh, Leo: tko te je gurnuo na rub nervnog sloma?
Muskarci?
Ne, upravo Amanda Gris, zenska koja si je prisvojila sve atribute tvoje zenskosti.
Da zena nosi musko ime, Leo, to ne iznenadjuje, i da je ta zenska uspjesna artistica koja se zbog krize vrati u La Manchu, takodjer ne iznenadjuje: Almodovar, uspjesnik iz La Manche u krizi (Kika!), se vec odavno najlakse identificira s zenama (i Leo izgleda tek kao njegov alter-ego), koje - poput homoseksualaca - predstavljaju ugrozeni, potisnuti spol, koji se pokusava izmaknuti sponama i kodovima patrijarhata. U Almodovarovim filmovim muskarci postaju homoseksualci iz bunta, da bi izbjegli patrijarhatu.
A kako se bune zenske?
Pretvaraju se da zele nesto vise.