Ron Athey & Co, Deliverence, OTV Dom Trajanje: 85 minuta Pise: Kruno PETRINOVIC
Athey je svestrana licnost. Izmedju ostaloga bavi se i novinarstvom, pomocnik je urednika kultnog americkog casopisa LA Weekly, a suradjuje s magazinima u rasponu od prestiznog New York Times Magazina do nedvojbenog prvaka americke fanzinske scene Ben is Deada. Trenutacno za erotski casopis Honcho pise o kulturnim fenomenima koje osobno nalazi intetresantnim, kao sto su pitanja eklektickog karaktera danasnje ulicne mode i njezine neprincipijelnosti cak i unutar strogo definiranih skupina i zajednica, zatim kompleksnosti identiteta urbanih ulicnih bandi. Ali, pise i o dozivljajima s turneje vlastite kazalisne skupine: objavio je i zbirku kratkih prica Darovi duha (Gifts of the Spirit). Cesto nastupa i po nocnim klubovima po citavom svijetu. Redovito u losangeleskom Fucku. U posljednje vrijeme nakon visegodisnje pauze uzrokovana narkomanskim izletima posvecuje se ponajvise kazalisnom radu u obrani onoga sto obicavamo nazivati alternativom. Ron Athey ne bez tuge i bijesa izjavljuje da nevjerovatnom drzi cinjenicu da u jednom milijunskom gradu poput Los Angelesa, s toliko razvijenom industrijom za masovnu zabavu, prava subkulturna scena u stvari niti ne postoji. Producenti i direktori MTV znaju jako dobro nanjusiti sto vrijedi i poput lesinara posjecuju preostala okupljalista alternativaca u potrazi za osvjezenjem i regeneracijom mainstreama, no nisu spremni uloziti nikakva financijska sredstva da bi se ona ocuvala. Cak niti kao investiciju u buducnost za vlastiti opstanak. Suza za LA alternativu
Rijec "izbavljenje", naslov njegove posljednje predstave, etimoloski potice iz starozavjetnog teksta Biblije, rijec je Bogojavljenju, o drugom dolasku Krista na Zemlju za vrijeme Apokalipse. Ipak, bez obzira na znatnu opterecenost pojma kontekstom iz kojeg je preuzet, Athey pokusava generalizirati pitanje. Njega naime zanima kako reagiraju nasi mehanizmi vjerovanja, ljubavi, nadanja, ocekivanja i strpljenja u ekstremnim situacijama, kada smo izlozeni osobnim tragedijama, realnom fizickom bolu ili psihickoj patnji. Idealni pozitivni primjer u tom smislu Athey pronalazi u biblijskom liku, starozavjetnom Jobu, patniku koji je strpljivo i ustrajno podnosio sva iskusenja. Americki je umjetnik medjutim uvjeren da spas moramo potraziti introspekcijom u dubinama vlastitog duha, a ne se samo prepustiti ocekujuci da ce nam netko drugi eventualno pomoci. Sreca i nesreca kriju se iskljucivo u nama porucuje Athey. Iako nekome doslovnost postupaka koje clanovi njegove skupine na sceni koriste moze zasmetati, na pozornici se razliku od uobicajenih kazalisnih predstava nista ne fingira (cak niti klistiranje ili upotreba vibratora s dvije glave!), sve je stvarno, ne treba izgubiti iz vida poticaje i uzroke koji Atheya navode na takav nacin stvaranja. Jer ono sto na pozornici imamo priliku vidjeti zasigurno nije cisti egzibicionizam ili perverzija. Nacin na koji ce ga netko dozivjeti, mozda najbolje svjedoci o njemu samom, o njegovom karakteru i intelektualnoj hrabrosti. Iskustvo bola ne mora biti samo fizicko. Da bismo prihvatili nesto novo i drugacije potrebno je isto tako u najmanju ruku prestrukturirati vlastiti svijet ili ga djelomicno ponistiti. A to je mozda jos bolnije. |